AIDA amb Jonas Kaufmann al Cinema Prado -1 de juny- (entrades ja a la venda)

with No hi ha comentaris

HORARIS

Dijous/ Jueves/ Thursday – 01/06/2022

20:00 h (VOSE)

Aida amb Jonas Kaufmann al Cinema Prado

Sinopsi

Representada per primera vegada a l’Òpera del Caire el 1871 per celebrar l’obertura del Canal de Suez, Aida ens porta a la fantasia d’una Antiguitat reconstruïda. Al cor de la trama, una elecció impossible entre l’amor i el deure patriòtic: una princesa etíop captiva i un soldat egipci traeixen el seu poble, desafien un poderós rival i s’uneixen fins a la mort. Marcat pel contrast entre una extravagància teatral i la transició cap a un drama més íntim i personal, la partitura de Verdi aconsegueix distingir l’angoixa interna dels protagonistes de l’escenari històric imponent. El treball reuneix diversos temes estimats pel compositor: nostàlgia per una pàtria perduda, alliberament a través de la mort, el contrast entre un present descoratjador i un altre idealitzat en un altre lloc, l’abast sufocant del poder religiós i polític, tots aquests factors reguladors un món concebut com un parany.

L’escenògrafa holandesa Lotte de Beer opta, en el seu debut a l’Òpera Nacional de París, per portar una mirada crítica a la representació europea dels pobles colonitzats, fent que ens qüestionem la relació entre les produccions estètiques del passat i del present.

Fitxa Tècnica

Durada: 180′

Director Musical: Michele Mariotti

Directora d’Escena: Lotte de Beer

Repartiment:

Soloman Howard, Ksenia Dudnikova, Sondra Radvanovsky, Jonas Kaufmann, Dmitry Belosselskiy, Ludovic Tézier, Alessandro Liberatore, Roberta Mantegna

Any: 2021

Aida con Jonas Kaufmann en Cinema Prado

Sinopsis

Representada por primera vez en la Ópera del Cairo en 1871 para celebrar la apertura del Canal de Suez, Aida nos lleva a la fantasía de una Antigüedad reconstruida. En el corazón de la trama, una elección imposible entre el amor y el deber patriótico: una princesa etíope cautiva y un soldado egipcio traicionan a su pueblo, desafían a un poderoso rival y se unen hasta la muerte. Marcado por el contraste entre una extravagancia teatral y la transición hacia un drama más íntimo y personal, la partitura de Verdi logra distinguir la angustia interna de sus protagonistas del imponente escenario histórico. El trabajo reúne varios temas queridos por el compositor: nostalgia por una patria perdida, liberación a través de la muerte, el contraste entre un presente desalentador y otro idealizado en otro lugar, el alcance sofocante del poder religioso y político, todos estos factores reguladores en un mundo concebido como una trampa.

La escenógrafa holandesa Lotte de Beer opta, en su debut en la Ópera Nacional de París, por llevar una mirada crítica a la representación europea de los pueblos colonizados, haciendo que nos cuestionemos la relación entre las producciones estéticas del pasado y del presente.

Ficha Técnica

Duración: 180′

Director Musical: Michele Mariotti

Directora de Escena: Lotte de Beer

Reparto: Soloman Howard, Ksenia Dudnikova, Sondra Radvanovsky, Jonas Kaufmann, Dmitry Belosselskiy, Ludovic Tézier, Alessandro Liberatore, Roberta Mantegna

Año: 2021

Aida with Jonas Kaufmann at Cinema Prado

Synopsis

First performed at the Cairo Opera House in 1871 to celebrate the opening of the Suez Canal, Aida takes us back to the fantasy of a rebuilt Antiquity. At the heart of the plot, an impossible choice between love and patriotic duty: a captive Ethiopian princess and an Egyptian soldier betray their people, defy a powerful rival, and team up to the death. Marked by the contrast between a theatrical extravagance and the transition to a more intimate and personal drama, Verdi’s score manages to distinguish the inner anguish of its protagonists from the imposing historical setting. The work brings together several themes dear to the composer: nostalgia for a lost homeland, liberation through death, the contrast between a disheartening present and an idealized one elsewhere, the suffocating reach of religious and political power, all these regulatory factors in a world conceived as a trap.

The Dutch stage designer Lotte de Beer chooses, in her debut at the Paris National Opera, to take a critical look at the European representation of colonized peoples, making us question the relationship between the aesthetic productions of the past and the present.

Technical Details

Lenght: 180′

Musical Director: Michele Mariotti

Scene Director: Lotte de Beer

Cast: Soloman Howard, Ksenia Dudnikova, Sondra Radvanovsky, Jonas Kaufmann, Dmitry Belosselskiy, Ludovic Tézier, Alessandro Liberatore, Roberta Mantegna

Year: 2021

Aida amb Jonas Kaufmann al Cinema Prado

Leave a Reply