La Novena de Beethoven segons Maurice Béjart és una creació que ha complert 52 anys, estrenada al Cirque Royal de Brussel·les, el 27 d’octubre de 1964 pel Ballet de el segle XX. Té com a protagonista l’excepcional partitura de el geni Ludwing Van Beethoven, interpretada en aquesta ocasió per Orquestra Filharmònica d’Israel dirigida per Zubin Mehta des de Tòquio, representada per celebrar els 150 anys de relacions diplomàtiques entre el Japó i Suïssa, així com el 50 aniversari de l’Ballet de Tòquio.

A el cos de ball de Maurice Béjart s’uneix al Ballet de Tòquio creant aquesta transposició coreogràfica de l’obra de Beethoven que segons l’autor, no tenen una altra idea ni un altre argument que no sigui la música i les paraules del poema de Friedrich Siller, An die Freude, “a l’alegria”, en una mena de dansa-concert que acompanya la música de l’agunstia a l’alegria, de la foscor a la llum.

Una producció que reuneix a l’escenari de la NHK Hall de Tòquio al voltant de 200 artistes: els ballarins, el cor Ritsuyu-kai, els solistes Kristin Lewis, Mihoko Fujimura, Kei Fukui i Alexander Vinogradov, com així com els membres de l’Orquestra Filharmònica d’Israel dirigida per Zubin Mehta. El director artístic de l’Béjart Ballet Lausanne des de 2007, Gil Roman també va tenir el seu paper, ja que va llegir a l’escenari dos textos de Nietzsche, acompanyats pels percussionistes Jean-Bruno Meier i Thierry Hochstätter.

Els ballarins de les dues companyies van comptar amb el suport de Piotr Nardelli, ex ballarí i un vell amic de l’Béjart Ballet Lausanne, que els va ensenyar la coreografia com va ser concebut pel gran Maurice Béjart.

Trailer

HORARIS/ ENTRADES

Dissabte, 23 de gener

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és quadre-preus-DIFERITS-prado-orig.jpg